Delegowanie pracownika – co należy wiedzieć

Wiele firm w (ciągu|przeciągu} roku deleguje swoich pracowników. Nierzadko są to wyjazdy zamiarem załatwienia ważnych spraw biznesowych, spotkań z klientem, negocjacji czy innych ważnych spraw. Jeżeli sam wyjazd służbowy jest tylko kilku dniowy nie stanowi on problemu dla pracodawcy. Jeśli jednak potrzebujemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale także warunków ubezpieczenia, płatności za dokonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii definiuje nam prawo europejskie jak i sama Unia do jakiej Polska przynależy. Zatem by delegować swoich pracowników na dłuższy czas powinno się znać wszystkie ważne przepisy które nas obowiązują. By dowiedzieć się wszelkich koniecznych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka Inicjatywa Mobilności Pracy. Mają one na celu uświadomienie i kształcenie pracodawców co należy wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.